On-site SEO
Optimeerimine
SEO aitab optimeerida teie saiti sisuliste kui tehniliste näitajate osas, et parandada välja paistmist orgaanilistes otsingutulemustes. Otsingumootorite reegleid uuendatakse pidevalt, et need vastaksid paremini otsingukasutaja kavatsustele. Meetodid, mis andsid 5 aastat tagasi kõrgeid tulemusi SERPi edetabelites, võivad tegelikult kahjustada teie SEO jõupingutusi ja põhjustada edetabelis langemise.
Otsingumootori
alused
Otsingumootorid on automaatvastajad. Nad kammivad läbi miljardite sisukillukeste, mis veebi koodis leida võib ning võtavad arvesse tuhandeid erinevaid faktoreid, et määrata milline sisu vastab kõige paremini teie küsimusele. Otsingumootorid teevad seda kõike avastades ning segmenteerides kõike internetis saadaval olevat sisu (veebilehti, PDFe, pilte, videoid jne), kasutades protsessi tuntud kui crawling and indexing ning seejärel järjestades seda sisu sobivuse järjekorras. Seda protsessi nimetatakse rankinguks. (Me tahaks selles ränkingus ees olla, eks.)
Millised otsingutulemused
on orgaanilised?
Nagu varem mainitud, on orgaanilised otsinguvasted need, mis on tuletatud efektiivse SEOga ning mitte makstes (ehk ei ole reklaam). Neid oli varem lihtne märgata – reklaamid olid selgesti vastavalt märgistatud ning ülejäänud vastused esinesid “kümne sinise lingi” kujul, reklaamvastete all. Kuid kuidas saame märgata orgaanilisi vasteid täna, kui veebis otsimine on niivõrd muutunud ja otsingutulemuste resultaadi leht on kirju?
Tänapäeval on otsingumootori tulemuste lehed – mida tihti kutsutakse SERP’ideks – rohkem kui kunagi varem täidetud nii reklaamvastetega kui dünaamilisemate ning orgaanilisemate vasteformaatidega (mida kutsutakse SERP feature’iteks). Mõned näited SERP feature’itest on esile tõstvad tekstilõigud või vastusekastikesed, People Also Ask kastikesed, pildikarussellid jne. Uusi SERP funktsioone tekib aina juurde, mida enamasti dikteerivad inimeste otsingusoovid.
Näiteks kui otsida ilm Helsingis, siis tuleb Helsingi ilmateatega veebilehe asemel esimesena ette linna ilmaennustus otse SERP’is. Ning kui otsida pitsa Helsingis, siis tuleb esimesena ette hunnik asukohapõhiseid vastuseid Helsingi pitsakohadest. Mugav, eks ole?
On tähtis meeles pidada, et otsingumootorid teenivad raha reklaamidest. Nende eesmärk on paremini lahendada otsijate päringuid (SERP’ide siseselt), et meelitada otsijaid tagasi ning neid kauem SERP’ides hoida.
Mõned SERP feature’id Google’is on orgaanilised ning neid saab mõjutada SEO tegevustega. Nende hulgas on esile toodud lõigud (orgaanilised tulemused, mis näitavad vastust kastikese sees) ning seotud küsimused ehk People Also Ask kastikesed. Siit 1000€ vihje teile – proovige oma veebis vastata küsimustele.
On väärt mainida, et on lisaks palju teisi otsinguelemente mida ei saa SEOga mõjutada, isegi kui nad ei ole makstud reklaam. Nende elementide andmed on tihti võetud välistest allikatest nagu Vikipeedia, WebMD ja IMDb.
Miks on
SEO tähtis?
Kas me tõesti peame sellest veel rääkima?! Nali. Isegi kui reklaamiteenused, sotsiaalmeedia ning muud veebiplatvormid saavad tekitada veebilehtedele liiklust, siis enamik veebiliiklusest on dikteeritud otsingumootorite poolt.
Orgaanilised otsingutulemused katavad rohkem digitaalset kinnisvara, näivad rohkem usaldusväärsemad nutikamatele otsijatele ning tõmbavad rohkem klikke kui reklaamid. Näiteks vajutatakse reklaamvastetele vaid umbes 2.8% kõikidest otsinugtest USA’s.
Ühesõnaga: SEO’l on umbes 20 korda rohkem liikluse suurendamise võimalusi kui Pay Per Click’il, seda nii nutiseadmetel kui lauaarvutitel.
SEO on ka üks ainukestest turunduskanalistest veebis, mis maksab järjepidevalt dividende üle aja, juhul kui see õigesti üles seatud on. Kui toodetakse pädevat sisu, mis väärib kohta õigete märksõnade edetabelis, siis kasvab veebiliiklus lumepallina üle aja.
Otsingumootorid lähevad aina targemaks, kuid nad vajavad endiselt meie abi, et me teeksime oma veebilehed neile mõistetavaks.
Oma lehe optimiseerimine aitab paremini toimetada informatsiooni otsingumootoriteni, et sisu oleks korralikult indekseeritud ning otsingutulemustes esitatud.
Kas on vaja palgata SEOga tegelev professionaal, konsultant või agentuur?
Jah ja ei. Olenedes teie töömahust, valmidusest õppida ning veebilehe keerukusest, võib lihtsamat SEO’d ise teostada. Samuti võite avastada, et eelistate eksperdi abi. Mõlemad on head variandid. SEO inimesed on kirjutanud nii palju juhendeid, et guugeldaldes kodulehe optimeerimine, seo tegemine, kodulehe seo, saate palju korralikke juhendeid.
Kui juhtub, et otsite eksperdi abi, siis on tähtis teada, et paljud agentuurid ja konsultandid pakuvad SEO teenuseid, kuid teenuste kvaliteet võib varieeruda. Teadmine, kuidas valida head SEO firmat võib teile säästa palju aega ning raha, kuna valed SEO tehnikad võivad teie veebilehte rohkem kahjustada kui aidata.
White hat ja
black hat SEO
White hat SEO viitab SEO tehnikatele ning strateegiatele mis lähtuvad otsingumootori reeglitest ning selle peamisest fookusest pakkuda inimestele väärtust.
Black hat SEO viitab tehnikatele ning strateegiatele, mis üritavad lollitada/spam-ida otsingumootoreid. Kuigi black hat SEO võib toimida, tekitab see veebilehele suure riski saada karistada või koguni olla eemaldatud otsingutulemustest. Lisaks on ta vaieldavalt ebaeetiline.
Karistada saanud veebilehed viivad ettevõtteid pankrotti, mis on ka veel üheks põhjuseks, miks valida oma SEO ekspert või agentuur väga hoolikalt.
Otsingumootorid jagavad
sarnaseid eesmärke SEO tegijatega
Otsingumootorid tahavad, et teil hästi läheks. Google pakub isegi õpetusi SEO algajatele. Juhendeid on tuhendeid. Samuti toetavad nad SEO kommuuni tegevust. Aga samas tuleb meeles pidada, et SEOde ja otingumootorite vahel on pidev kassi ja hiire mäng. On ju selge, et webmasterid tahavad lihtsa vaevaga oma hallatava veebi otsingutulemustes esimeseks saada.
Kuigi veebihaldajatele suunatud juhtnöörid erinevad otsingumootorite vahel, jäävad põhiprintsiibid samaks: ärge üritage lollitada otsingumootoreid, seda lollitamist on tegelt juba päris keeruline ja ka kallis teha. Selle asemel pakkuge oma lehe külalistele head veebikogemust. Vastake küsimustele, mida teie potensiaalsed kliendid otsivad. Mõned juhendid siiski, et otsingumootoritele meeldida.